Kylän ilmoitustaulun vahingoittuminen Kirjaudu ulos | KUIVANTO foorumin alueet: | Haku
Moderaattorit | Muokkaa profiilia

Kuivanto-foorumi » Yleinen keskustelu » Kylän ilmoitustaulun vahingoittuminen « Edellinen Seuraava »

Tekijä Viesti
Top of pagePrevious messageNext messageBottom of page Link to this message

isä ja poika
Postitettu Sunnuntai, 20.Syyskuu, 2020 - klo 13.59:   

Hyvät kuivantolaiset

Nuori, vasta hiljattain ajokortin saanut poikani, oli hölmöillyt illalla 18.9. 2020 autonsa kanssa ja törmännyt koulun pihalla olleeseen ilmoitustauluun. Onneksi tilanteessa ei tullut henkilövahinkoja. Isänä vastaan näin julkisesti alle 18 vuotiaan poikani puolesta tähän episodiin. Tarkoituksena on ennaltaehkäistä vääriä huhuja tai tulkintoja, jotka helposti lähtevät yhteisössä liikkeelle tämän kaltaisissa tilanteissa.

Nuori mies säikähti tapahtunutta vahinkoa ja ajoi välittömästi tapahtuneen jälkeen kotiin, tuli ovesta sisään ja sanoi järkyttyneenä molemmille kotona olleille vanhemmilleen: “Nyt mä olen mokannut todella pahasti”. Oikein olisi ollut tietysti jäädä ryhdikkäästi selvittämään tilannetta vahinkopaikalle. Kun nuorta miestä yhä rauhoiteltiin kotona, koulun pihalta soitettiin vastuullisesti ja viisaasti toimineiden aikuisten toimesta ja tilanne käytiin asiallisesti puhelimessa läpi. Sinä iltana ei asialle enää voinut tehdä mitään sen enempää. Mielestäni on liian jyrkkä se tulkinta, jota olen kuullut kuivannon facebook keskustelussa esitettävän, että poika olisi karannut paikalta. Hän meni paniikkiin ja ajoi kotiin tunnustamaan tekonsa. Hän otti ja ottaa vastuun mokailustaan.

Seuraavana aamuna kävimme katsomassa ilmoitustaulua ja totesimme, että se on todennäköisesti täysin käyttö- tai ainakin korjauskelvoton törmäyksen jäljiltä. Olimme yhteydessä kyläjohtokunnan puheenjohtajaan, kerroimme tapahtuneen ja että luonnollisesti korvaamme ja korjaamme ilmoitustaulun.

Olisi mahdollista hakea korvausta vahingosta auton vakuutuksen kautta, mutta olemme päättäneet, että nuori mies tulee itse maksamaan korjauskulut ja tulee itse olemaan mukana kun uutta ilmoitustaulua pystytetään. Nyt haemme vaihtoehtoja uudelle ilmoitustaululle, enkä osaa vielä sanoa koska se koulun pihalle tulee, mutta tulee. Emme ehkä löydä täysin samanlaista taulua, mutta uuden ja tarkoituksenmukaisen.

Nuorta miestä hävettää tapahtunut ja uskon, että hän maksaa oppirahoja tapahtuneesta riittävästi. Hän katuu harkitsematonta ajoaan ja on pahoillaan. Nuoren miehen julkinen syyllistäminen tämän enempää ei ole tarpeen ja siksi en kirjoita tätä omalla nimelläni. Jos jollain on asiasta kysyttävää, niin minun puhelinnumeroni saa kyläjohtokunnan puheenjohtajalta, Näin olen hänen kanssa sopinut. Voimme sitten puhua yksityisesti, mikäli tarve on.

Viime aikoina olemme lukeneet ikäviä uutisia nuorten liikenneonnettomuuksista. Asia on vakava ja siksi olemme kiitollisia siitä, että tässä tapauksessa selvittiin aineellisilla vahingoilla. Välillä huomaan miettiväni myös meidän kokeneiden kuljettajien liikennekäyttäytymistä. Nuoren kuljettajien varomatonta ajamista ei tule hyväksyä millään tavalla, mutta sitä voi ymmärtää nuoruuden näkökulmasta. Vaikeampaa on ymmärtää täysin aikuisten edesvastuuton käytös liikenteessä.
Mutta se on kai jo toinen tarina.

Ilmoitan täällä kun tiedän, milloin uutta ilmoitustaulua pystytetään. Kaikki ovat tervetulleita talkoisiin mukaan:-) En jatka asian julkista tai puolijulkista ruotimista ja toivon ettei sitä jatkaisi muutkaan.

Hyvää ja turvallista syksyä kaikille toivoo


Isä ja poika
Top of pagePrevious messageNext messageBottom of page Link to this message

isä ja poika
Postitettu Tiistai, 06.Lokakuu, 2020 - klo 17.30:   

Hei

Huomenna keskiviikkona 7.10 menemme nuoren miehen kanssa klo 17 jälkeen kaivamaan 60 cm syvät betonipilarit maahan. Jos pimeä ehtii huomenna tulla, niin jalat ja itse ilmoitustaulun kiinnitämme sitten lauantaina aamupäivällä. Jos on uteliaisuutta tai intoa niin saa tulla oman lapion kanssa mukaan, mutta pärjäämme kyllä kaksinkin:-)

Lisää viestisi tähän
Lisää:
Käyttäjätunnus: Vinkki:
Ellet halua kirjoittaa omalla nimelläsi, käytä tunnuksena nimimerkkiä. Salasanaa ei tarvita (jätä tyhjäksi).
Salasana:
Sähköposti:
valinnat: Postita "Anonyymina"
Mahdollista HTML koodi tässä viestissä
Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide:

KUIVANTO foorumin alueet: | Tämä päivä | Tämä viikko | Hakemistopuu | Haku | Apua/Ohjeet | Ohjelman tekijät Hallinto