Onko Kuivannolla käärmeitä? Kirjaudu ulos | KUIVANTO foorumin alueet: | Haku
Moderaattorit | Muokkaa profiilia

Kuivanto-foorumi » Arkistoidut vanhat viestit » Onko Kuivannolla käärmeitä? « Edellinen Seuraava »

Tekijä Viesti
Top of pagePrevious messageNext messageBottom of page Link to this message

kärmes
Postitettu Perjantai, 18.Kesäkuu, 2010 - klo 20.47:   

Nyt kun uutisissa on puhuttu kuinka mahdottomasti kyitä on tänä kesänä ollut liikkeellä, niin meinasin kysellä onko kukaan bongaillu niitä Kuivannolla.
Itse en ole törmännyt, sisiliskoja on paljon ja viime kesänä nähtiin vaskitsa. Mutta missä luuraa oikeat käärmeet?

iso mato
Postitettu Lauantai, 19.Kesäkuu, 2010 - klo 07.24:   

Aikaisemmin keväällä näin pari tiellä - toinen yliajettuna ja toista yritin väistää. Mutta ei niitä mitenkään erityisesti ole näkynyt vaikka hakkuualueitakin on aivan vieressä.

Nimetön
Postitettu Tiistai, 06.Heinäkuu, 2010 - klo 09.43:   

Viikonloppuna oli kyy tullut saunomaan mun saunaan. 3 kertaa tuli esille ja harmi ei saatu kiinni sitä. Käärmeitä olen nähnyt joka kesä. Viimekesänä meinasin astua kyyn päälle. Nyt alkaa raivaus tontilla ja kaikki myrkyt ja laitteet meinaan kokeilla. Harmi kun ne on niiiin iljettäviä ja lapsille, eläimille voipi olla vaaraksi. Mutta nyl alkaa käärmeiden hävitys.

api
Postitettu Tiistai, 06.Heinäkuu, 2010 - klo 11.46:   

Hyi hitto!! Tosi ilkeetä,kun tulevat pihalle. Ei muuta kuin lähtö kärmeksille!!

Nimetön
Postitettu Tiistai, 06.Heinäkuu, 2010 - klo 14.40:   

Ei toi piha juttukaan tunnu niin ilkeeltä kun käärmeet tulee sisätilohin niin sit se on käärme kammo jonkin aikaa. Kyy kun oli aika liki jalkoja ja nosteli päätä ja sit tätä tanttaa vietiin ja lujaa mentiinkin. Ja tietysti piti kiljua. Seuraavaksi se oli siirtynyt pukuhuoneeseen, ensin oli lattia rakenteissa betoonin päällä ja osittain lattialautojen alla ja sit kolmas kerta kyy oli jo reilusti esillä pukuhuoneessa maton päällä. Nopeasti ne väistyy ja pienistä koloista pääsee menemään. Mutta pitää muistaa et niit vaan on ja nekin kuuluu luontoon. Mutta hävittää meinaan jos saan tilaisuuden. Ja nyt vaan pitää ruveta tekemään töitä et sais ne edes talojen läheltä pois. Ja yrittää olla panikoimatta käärmeiden takia, se olis paras juttu jos pysis moisen asian takia rauhallisena. Ei turhia vouhotuksia. Maalla asuvat ihmiset suhtautuu tosi upeasti kyihin... Ne vaan on ja näinhän se asia on.

Rannanjärvi
Postitettu Tiistai, 06.Heinäkuu, 2010 - klo 16.28:   

Mä oon joskus kantanut lapiossa pari liian innokasta käärmettä vähän kauemmaksi pihasta. Vaikka osaahan ne takaisin tulla....

Joskus purivat lemmuja laitumella ja siitä ei seurannut mitään hyvää. En silti ole alkanut käärmeenmetsästäjäksi.

minä vaan
Postitettu Tiistai, 06.Heinäkuu, 2010 - klo 17.24:   

Joka tapauksessa...hyi hitto ja ei kiitos käärmeille!

Nimetön
Postitettu Tiistai, 06.Heinäkuu, 2010 - klo 17.54:   

Eli ne pikku lieriöt kuuluu Kuivannon kuvioihin. Reviiri alue kyillä on n. 4 km pesästä. Siksi siirto suositus etäisyys on ollut 5-10 km. No meinaan kokeilla eri juttuja niille ja katotaan tepsiikö. Lapio taitaa olla tehokkain, mutta nopeita ovat. Netissä on kaikkia kivoja konsteja. Polttoöljy tehokas, mutta riskit on liian suuret. Eli pitää miettiä suht vaarattomia konsteja. Kyitä nyt kai liikkeellä enemmänkin, vaikka oli kova talvi, -20 asteen pakkanen pitäis tappaa kyyn. Ilmeisesti pesät tosi syvällä.

Rannanjärvi
Postitettu Tiistai, 06.Heinäkuu, 2010 - klo 21.57:   

Onko jossain sitten paikkakuntia ilman käärmeitä? Mä olen luullut että ne yhtä yleisiä kuin hyttyset ja talitintit.

Nimetön
Postitettu Perjantai, 09.Heinäkuu, 2010 - klo 08.41:   

No onhan noita joka puolella. Keskustelua on ollut asiakkaiden kanssa ja joillakin on ollut lähi kontaktia täällä kaupungissa kyihin. Yhdellä oli mennyt keittiöön, toisella eteisessä (omakotitaloissa) ja viimeisin minkä kuulin oli kyy purrut heinikossa saappaan läpi ,kun oli koiraa ulkoilttamassa. Saikku reissu tiputuksessa 3 pvä:ää. Ei ollut tuntenut puraisua vaan ihmetellyt kun jalka turvonnut ja saapas ei ollut lähtenyt pois jalasta. Mutta käärmeetkin on osa luontoa. Näin se menee. Ampparit pistää useammin kuin kyyt. Käärmeistä lähinnä säikähtää aikalailla. Nyt vaan omat korvien välit pitää putsata ja olla rauhallinen. Suurin osa ihmisistä ei ole edes nähnyt käärmettä luonnossa. Mutta toivotaan että selviää jakossa vain säikähdyksillä ja kirkumisella;) Mukavaaaa kesää;)

Lisää viestisi tähän
Lisää:
Käyttäjätunnus: Vinkki:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Postita "Anonyymina"
Mahdollista HTML koodi tässä viestissä
Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide:

KUIVANTO foorumin alueet: | Tämä päivä | Tämä viikko | Hakemistopuu | Haku | Apua/Ohjeet | Ohjelman tekijät Hallinto