Domain kuivanto.fi Kirjaudu ulos | KUIVANTO foorumin alueet: | Haku
Moderaattorit | Muokkaa profiilia

Kuivanto-foorumi » Arkistoidut vanhat viestit » Domain kuivanto.fi « Edellinen Seuraava »

Tekijä Viesti
Top of pagePrevious messageNext messageBottom of page Link to this message

jv
Postitettu Perjantai, 19.Tammikuu, 2007 - klo 20.30:   

Olen tässä joskus ajatellut hommata domainin
kuivanto.fi

Aivan omaksi huvikseni en tuota taida viitsiä rekisteröidä, mutta olisikohan siitä kenellekään muulle mitään iloa?

Ainakin saataisiin nämä sivut (ja tarvittaessa tietysti muitakin) osoitteeseen
www.kuivanto.fi .

Ja jos joku haluaisi sähköpostiosoitteita tyyliin
joku.jossain@kuivanto.fi niin sekin ainakin onnistuisi.

Kommentteja...ideoita ...tyrmäyksiä ?

Nimetön
Postitettu Perjantai, 26.Tammikuu, 2007 - klo 19.02:   

Eihän tätä voi tyrmätä, hyvä idea. Toi nykyinen suora osoite on muutenkin hankala.

Ja varmaan muutama ottaa ton kuivanto.fi loppuisen s-postinkin.

Onko tuo domain homma muuten minkä hintainen vai jopa perin ilmainen?

jv
Postitettu Perjantai, 26.Tammikuu, 2007 - klo 19.45:   

Ehtoota.

Fi-domainin rekisteröinti maksaa 50 e ja on voimassa 3 vuotta. Lisäksi jos domainin hostauksen ottaa jostakin www-hotellista muine palveluineen tms niin siitä tulee oma kulunsa.

Toisaalta jos sitä hyödyntää omalla palvelimella, niin sitten pitää ainakin hommata kiinteä IP ja ainakin yksi ulkopuolinen DNS-palvelin, jotta viestintävirasto on tyytyväinen... kiinteän ip:n avaus on myös 50 e ja kk-maksu 7 e / kk. Nuo nimipalvelimet saisin luultavasti järjestettyä ilman suurempia kuluja.

Kolmessa vuodessa euroja kaivattaisiin siis ainakin 352 e. Asiallisessa www-hotellissa (esim. Nebula) vuosihostaus on luokkaa 180 e / vuosi eli tuosta tulisi jo 590 e per 3 vuotta.

Että ei sitä aivan ilmaiseksi kyllä valitettavasti saa, siksi minäkään en pelkästään huvin vuoksi ole asiaa hoitanut.

Noita ulkomaan-päätteisiä com,org,net,biz,tv,info sun muita vanua.tu domaineja saa rekisteröityä vähän halvemmalla.

Ja toki paljonkin halvempia www-hotellejakin on kuin Nebula tai vaikkapa PhNet, mutta ne ovat sitten melkein samalla harrastajatasolla kuin tää mun oma systeemi, eli kukaan ei lupaa mitään eikä vastaa mistään ja firma saattaa kadota yllättäen eikä vuoden päästä ketään saa ylläpidosta enää kiinni, heh.

<juhani>

teppo
Postitettu Sunnuntai, 28.Tammikuu, 2007 - klo 23.37:   

Voin hoitaa tuon hostauksen, nimipalvelut ym. oheiskilkkeet tuohon jos kiinnostusta on ja ihan ilman veloituksia. Nebuloita tulee ja menee. Minä olen tehnyt tätä hommaa jo 15 vuotta.

jv
Postitettu Maanantai, 29.Tammikuu, 2007 - klo 18.53:   

Kiitos tästä hienosta tarjouksesta!
Sulla olisi ainakin varmasti siellä riittävän paksu naru.

Nyt täytyy tässä vielä pieni hetki miettiä...
Kun tässä samassa systeemissä mulla on joku muukin sivusto, ja jonkinverran eri ulkopuolisten käyttäjien privaattia materiaalia - ilmeisesti vähän lisääkin tulossa - ja kaikkia noita mä en kuitenkaan työntäisi sun harmiksesi...

Piip - väliaika .

Lisää viestisi tähän
Lisää:
Käyttäjätunnus: Vinkki:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Postita "Anonyymina"
Mahdollista HTML koodi tässä viestissä
Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide:

KUIVANTO foorumin alueet: | Tämä päivä | Tämä viikko | Hakemistopuu | Haku | Apua/Ohjeet | Ohjelman tekijät Hallinto