Tekijä |
Viesti |

Nepa
| Postitettu Lauantai, 14.Lokakuu, 2006 - klo 16.01: | |
onko kellään kokemusta lohkokirjanpidosta pda:lla. Itelläni olisi Psionin 5 sarjan ja Palmin VX että voisi kokeilla moista. Kenelläkään tiedossa näille pohjille käyviä lohko-ohjelmia. Tietty pelkkä exelikin menisi. |

jv
| Postitettu Lauantai, 14.Lokakuu, 2006 - klo 17.39: | |
Mulla on Psion Revo + ja ipaq HX 2110 mutta ei ole tullut kokeiltua. Lohkokortit ovat kyllä omatekoiset, alunperin Excelillä (ja sittemmin OpenOfficella) että kyllähän ne saisi pda:llekin siirrettyä. Mulla ei tuo maataistelukalusto ole ollut kaikinpuolin niin hienoa, että olisi niihin olosuhteisiin raaskinut pda:ta viedä... ja illalla on pöytäkone kuitenkin nenän edessä. Keväällä olen aina tulostanut 2 nippua suunnitelmista, toisen kylvötraktoriin ja toisen suursäkinnostovehkeeseen. Kun se kuitenkin unohtuu katsoa ennenkuin on jo kiivennyt toisen koneen penkille :-/ Noihin sitten raapustelen kynällä jos jotain merkkaamisen tarvetta on, ja sitten joskus puolen vuoden sisällä siirrän sepustuksetkin pc:lle. Olisi tietysti hyvä keino saada uusi kämmenmikro kun sitä tuolla pöllyssä yhden kevään pitäisi :-) Radiokuulosuojaimetkin ovat nykyään kovin surkeaa laatua - eivät kestäneet edes jyräkombilla yliajamista. Kun unohtuivat kerran traktorin etupyörän päälle... Wisu CE kai wörkkii PDA/Symbian systeemeissä. Jos mun Excel-pohjasta on jotain iloa, niin saathan tuon ihmeteltäväksi. |

Nepa
| Postitettu Maanantai, 16.Lokakuu, 2006 - klo 00.31: | |
Pitäishän noitakin joskus kokeilla kun itellä meinaa jäädä välistä kokonaan laittamatta ja sitten pähkäillään kotona että mitenköhän paljon satoa tuolta lohkolta tuli jne. Onkohan kellään mitään omia viritelmiä millä saisi peräkärrystä suoraan ton kuorman painon esim. jonkin sortin peräkärryvaaka kun olisi hienoa nähä suoraan hytistä että paljonko on kuormaa rattailla. |

P. Peloton
| Postitettu Maanantai, 16.Lokakuu, 2006 - klo 10.45: | |
Mitään tarkkaa mutta halpaa on hyvin hankala rakentaa. Helpoin lienee kippiletkuun liitetty painemittari ja siihen tunnetulla kuormalla kalibroitu uusi asteikko. Sitten vaan tasaisella paikalla nostaa kippiä sentin ja vilkaisee lukeman muistiin. Edellyttää, että kuormat ovat riittävän tasan täytetty kärryn pituussunnassa, ettei edessä tai perässä ole kukkuraa enemmän tms.. Tuollaisella päässee muutaman sadan kg tarkkuuteen - tosin todellisiin kuivakiloihin sitten pitää tietää myös kosteus ja taas vähän laskea lisää. Enemmän pro-ratkaisu on sitten laittaa kuivurin jalkojen alle venymäliuska-anturit ja oikea punnitusjärjestelmä. Näitä on tehtykin, mutta ei ole enää halpa. On myös puimuriin liitettyjä systeemejä, mutta taitavat olla vähän eri mittakaavaan kuin Kuivannolla on :-) Ei-niin-edullisia ratkaisuja ovat tietysti myös erilaiset ajoneuvovaa'at, mutta tuskin näihin viljanhintoihin kannattaa. |
|