Tekijä |
Viesti |

Martti
| Postitettu Lauantai, 19.Huhtikuu, 2008 - klo 07.38: | |
Sukututkimus etenee kovaa vauhtia Eerola-Jaakkola suvussa.Nyt on kartoitettuna jo yli 15 000 jälkeläistä. Alan keräämään suvusta SUKUTARINOITA. Josjollakin on suvusta tai sukuun liittyvistä henkilöistä mielenkiintoisia tarinoita,niin laittakaa niitä tuonne sivustolle http://groups.yahoo.com/group/Kuivanto/ tai suoraan minulle,niin laitan niitä sinne. Kevätterveisin Martti |

Pekka
| Postitettu Lauantai, 17.Tammikuu, 2009 - klo 13.59: | |
Olen synt. Lahdessa 1934. Muuttanut sieltä 1952, ja asun nykyisin Säynätsalossa. Äitini Toini Matilda s. 3.3.1904 Artjärvi Ratula Uotila, k.15.10.1945. Hänen isänsä Erik Taavinpoika Bomberg, myöh. Salminen s. 25.3.1854 Uotila, k. 26.6.1923 Lahti. Puoliso Amanda Eliaantytär Malin s. 24.11.1864 Orimattila Kuivanto Liutula Mattila,k.10.10.1925 Lahti. Amandan veli Emanuel Eliaanpoika Malin s.23.6.1855, k. ? on ottanut talon nimen Mattila. Puoliso Edla Juhontytär s.9.3.1850. Heillä mm. tytär Bertta Saara s.7.10.1890. Artj. Villikkala Vanhala emäntä sota-aikaan, äitini serkku. Olimme sota kesiä Vanhalassa. Siellä oli myös Bertan sisar, leski. Liisa Vanhala, joka ei ilm. ollut oma tytär. Hän oli lotta. Avioitui Eskon kanssa, sukunimeä en muista. Heillä kaksi tytärtä, jotka kuvattu Betan syntymäpäivänä. Amandan isä Elias Eliaanpoika s.8.3.1814, k. 26.7.1869. Hänen isänsä äiti Anna Matintytär s.17.9.1759 Orim. Kuivanto Jaakkola. Eliaan äidin isä Matti Matinpoika s.13.9.1751, k.1.8.1831 Kuivanto Iso-Eerola Hovi. Erik Taavinpojan veli Juho Taavinpoika Uotila s.19.6.1841, k.? vih.15.5.1887, puoliso Henrica Otontytär s.10.4.1858 Artj. Villikkala Eerola. Hänen äitinsä Eva Antintytär s.5.10.1828 Villikkala Vakkola, k. 9.12.1882. Lempi Juhontytär Uotila s.22.9.1897 |

Martti
| Postitettu Maanantai, 19.Tammikuu, 2009 - klo 11.03: | |
Hei Pekka Kuulut tukevasti myös tähän Kuivannon Eerola-Jaakkola sukuun.Tiedätkö,että olet myös Skotlantilaisen Lilljebruun aatelissuvun jälkeläinen. Martti |

Pekka
| Postitettu Maanantai, 19.Tammikuu, 2009 - klo 20.39: | |
Esi-isäni Johan Påhlsson s. 8.2.1753 Nastola Villähde Kusinais. Muutto Hollola Lahtis 1772. Av. 28.12.1772 Carin Gustafsdotter Lahtis. Merkitty nimelle "Matti". Carin Kustafsdotter s.1753 Lahtis Leikkola. Poika Thomas s. 1774, vih. 1.1.1804 Skräd. d. Maria Lena Johansdr. Tirberg Hollola Messilä. Heillä poika Johan Thom. s.28.12.1806, vih, 30.5.1839, puol.Lena Mattsdr. s.24.6.1816 Lahtis Sipilä. Heillä Poika Kalle Kustaa Reuna. s.6.1.1844, vih. 16.10.1862, puol. Vilhelmiina Mikontytär s. 28.8.1841 Lahtis Anttila. Heillä poika Juho Erlnad Reuna s.27.6.1867, vih. 27.9.1901, puol. Ida Nikodemuksentr. s. 19.8.1870 Lahtis Paavola, heillä poika Jaakko Ilmari s. 25.7.1905 Hollola Järvenpään kylä Reunan palsta, ent. Reuna, otettu kasvatiksi isänsä sisaren Johanna Maria Kallentr. Pihlman perh.s.17.3.1871 Lahti Leikkola, vih. 4.5.1892, puol.poliisi Otto Vikhelm Pihlman s.8.12.1863 Hollola Messilä. En ole tietoinen Skotlannista.Kaski serkkua vielä Tuomaalla on ollut veli Gustaf Johansson, joka on mestattu halshugga 1818 mord. Sisar Maria, joka avioiunut Schulman aatelisukuun Niemen kartanoon. Sen myi Wilhelm Schulman, joka avioitui ja muutti Mäntsälään. Aatelihaaran jälk. on Jyrki Koulumies (suomennettu). Johannan kummi on Amanda Fredrika Schulman, Wilhelm Schulman sisar sisar. Kirjoitin selvityksen tähän. Johan Thomasson veli Matti, jolla poikaAntti Juhani, ovat perheineen muuttaneet Leikkolasta Orimattilan Niinikosken Iso-Jaakkolaan 8.2.1863. Jälkeläisiä on siellä edelleen. |

Iidan suku Mattila
| Postitettu Maanantai, 17.Joulukuu, 2012 - klo 20.44: | |
Alina Mäkelä ja Iida Mattila ovat sisaruksia. Alinalla ei tiettävästi ollut lapsia syntynyt 1893. Kuolim keuhkotautiin. Iida mattila synt 15.1.1900 Iitti. Lapsia Vilho Johannes Mattila Synt.7.5.1923 Matti Olavi Mattila synt18.10.1927 Orimattilassa. Liisa Päivikki Mattila elossa synt 4.7.1929.Hausjärvillä kalevi Rafael Mattila.elossa synt 30.12.1931 Hyvinkäällä. Matti Olavi Mattilan lapset 2 elossa Rafael Mattilan yksi lapsi elossa. Kiinnostaa mitä on Alinan ja Iida Mattilan suvulle tapahtunut 1800 lopulla miehistä ei ole mitään tietoa.Onko ollut jotain omaisuutta jos on niin mihin se on kadonnut. |

Martti
| Postitettu Tiistai, 18.Joulukuu, 2012 - klo 05.59: | |
Kerrotko miten Alina ja Iida ovat kytköksissä Kuivanteelle?Iida oli syntynyt Perheniemen Leissalassa ja hänen vanhempansa olivat Itsellinen Matti Mäkelä ja Anna Annantytär |

Nimetön
| Postitettu Keskiviikko, 26.Kesäkuu, 2013 - klo 13.04: | |
äitini mummo oli amanda s.malin,orimattila,kuivanto.olemmeko martin kanssa sukulaisia? hänen äitinsä oli toini matilda.teen sukututkimusta,joka saattaa johtaa skotlantiin asti. Nim.serkkujako? |

pirkkolainen39
| Postitettu Keskiviikko, 26.Kesäkuu, 2013 - klo 13.21: | |
Teen sukututkimusta Kuivannon Liutulasta. Äitini isän äiti oli Amanda s.malin. Hän oli aviossa Erik Taavinpojan,entinen Bomberg,sitt.Salminen s.1855 orimattila. Olemmeko Martin s.1934 Lahdessa. Olen syntynyt Tampereella 1939. Serkkujako? |

Martti
| Postitettu Torstai, 27.Kesäkuu, 2013 - klo 18.10: | |
Serkkujapa hyvinkin.Ei nyt ensimmäisiä serkkuja,mutta kuitenkin.Kertoisitko kuka Amandan pojista on vaarisi ja äitisi nimikin olisi hyvä tietää |

Anne N-L
| Postitettu Keskiviikko, 17.Heinäkuu, 2013 - klo 20.31: | |
Hei! Kiinnostava sukututkimus ja siellä vilahtelee omiakin sukulaisia teidän keskusteluissa. Liittyykö Tuomas Ronnilan jälkeläiset jotenkin tähän Eerola-Jaakkola sukuun vai onko heihin liittyvät kommentit vain sivujuonne. Itse olen Vilhelmiina / Saimi Ronnilan jälkeläisiä. |

Martti
| Postitettu Maanantai, 22.Heinäkuu, 2013 - klo 12.13: | |
Hei Anne.Kyllä kuulut ainakin äitisi Sirpan kautta tähän sukuun.Että suuri osa Kuivantolaisista ja Artjärvisistä on sukulaisiasi.Mistäpäin isäsi on kotoisin,kun itselläni ei ole mitään tietoa hänestä. |

Nimetön
| Postitettu Torstai, 28.Marraskuu, 2013 - klo 17.18: | |
Hej Kaikki Minä etsisisin omia sukujuuriani sieltä Orimatilan-Kuivanto suunalta olen saanut tietää että isoäitini ja äitini(biologinen) on kotoisin sieltä Isoäiti oli Anna Vohlonen (on haudatuna sinne kuivanolle) ja äitini pitäisi olla Anna Vohlosen tytär Pirkko Tuulikki Venäläinen 16.07.1918-14.07 2007 Olisin kiitollinen kaikesta mahdolisesta tiedosta näistä ihmisistä sillä en ole elänyt siinä perhessä vaan olen aboptoitu ja haluaisin nyt tietää onko minulla olemassa sukulaisia siellä Cim Van-Aaje |

Martti
| Postitettu Perjantai, 29.Marraskuu, 2013 - klo 21.51: | |
Hei Onko tämä Anna Vohlonen syntynyt 20.9.1889 ja kuollut 1963?Jos on voisin ehkä auttaa sinua. |

Nimetön
| Postitettu Lauantai, 30.Marraskuu, 2013 - klo 19.31: | |
Hei Matti Laitoin sinulle viestiä E-postisi Cim |

Martti
| Postitettu Sunnuntai, 01.Joulukuu, 2013 - klo 08.39: | |
Kiitos sain sen ja laitoin vastineen kuvineen |

rok45
| Postitettu Torstai, 27.Helmikuu, 2014 - klo 22.04: | |
Kuka tietää Kalle Tuomaanpoika Malinin s. 30.10.1834 Orimattilassa,jälkeläisistä. Puoliso Maria Sofia Matintytär s. 20.9.1834 Orimattilassa. Tuomaalan talollinen 1856-1863, siirtyi Pekkalan vävyksi. Muuttivat Mäntsälään 9.1.1872, renkivoudiksi Hautjärven Sieversbergin kartanoon. Maria Sofian veli Niklas Matinpoika Johansson,( s. 4.10.1832 Orimattilassa), Niklas oli isoäitini Aqvilinan, (s. 12.7.1884 Elimäellä), isä. Minua kiinnostaa tämän Mäntsälään muutaneen Malin suvun jälkeläiset |

RitvaAnneli
| Postitettu Torstai, 22.Toukokuu, 2014 - klo 18.25: | |
Äitini äidin Tilda Johanna (Hanna) Starck s. 4.12.1877 Orimattila, Pakaa, Kantoraakku isä Tuomas Juhonpoika Ukkola s. 19.12.1808 Iitti, Sääksjärvi, Ukkola jäi orvoksi ensin isästään Juho Juhonpoika Ukkola s. 1.6.1756 Iitti Sääksjärvi Ukkola k. 30.12.1808 Iitti Sääksjärvi Ukkola vajaan kahden viikon ikäisenä ja myös äidistään Kaisa Antintytär Pekkala s. 1767 Iitti, Härkälä, Pekkala k. 9.1.1809 kolmen viikon ikäisenä. Tiedetäänkö mihin sairauteen tms. Tuomas Juhonpojan vanhemmat kuolivat? Ja tiedetäänkö miten pienen orpopojan elämä jatkui vanhempien kuoltua? |

Martti
| Postitettu Perjantai, 23.Toukokuu, 2014 - klo 19.52: | |
Juho Juhonpoika ja Kaisa Antintytär kuolivat molemmat rötfeber tautiin.Ja tämä Tuomas Juhonpoika Ukkola on isoäitisi Tildan isoisä. |

Esko
| Postitettu Tiistai, 27.Toukokuu, 2014 - klo 10.23: | |
Vaarini sisar, Hilja Sipilä os.Hakala, s. 12.5.1877 Puoliso II Nikolai Matinpoika Sipilä, s. 31.8.1873 Orimattila,Kuivanto Rekola Sipilä, k. 1946. Kysyisin vaikuttaako heidän jälkeläisiään edelleen Orimattilassa ja onko tietoa Juha Sipilän sukujuurista onko ne ehkä samoja Sipilöitä.? Ter. Esko Hakala |

Martti
| Postitettu Tiistai, 27.Toukokuu, 2014 - klo 16.52: | |
Juha Sipilän sukujuurista en tiedä,mutta epäilen,ettei kuulu tähän sukuun.On kotoisin tietääkseni Oulun seudulta. Hakalan sisaruksilla Juho,Olka,Hilja ja Tyyne on kaikilla jälkeläisiä ja ainakin Hiljan jälkeöäisiä vaikuttaa Kuivanteella.Kenen jälkeläinen itse olet? |

Esko
| Postitettu Tiistai, 27.Toukokuu, 2014 - klo 18.14: | |
Vaarini nimi on Karl Hakala syn.15.06.1867. Muutti vaimonsa kanssa Nurmekseen 1896, ostaen Kivikkola nimisen tilan sieltä. Itse olen jo eläkkeellä ja poikani jatkaa siellä tilanpitoa. Kaarlen syntymäpaikkahan Pyörähtälän Hakala meni valtiolle kun Nikolai Hakalan lapset jäivät lapsettomiksi. |

Pekka
| Postitettu Torstai, 12.Marraskuu, 2015 - klo 16.44: | |
Olen Pekka Pihlman s.1934 Lahti. Äitini oli Toini Matilda salminen ent. Bomberg. Hänen äiti Amanda s. Malin, isä Eerik Salminen ent. Bomberg. Isäni Jaakko Ilmari Pihlman ent. Reuna, oli kasvatti Pilhman'illa. Kukahan enoistani oli pirkklaisen äidin isä? |

Anne N-L
| Postitettu Lauantai, 06.Helmikuu, 2016 - klo 18.36: | |
Hei Esko Hakala, en tiedä tavoittaako viesti vielä sinua. Pyörähtelän Hakala meni valtiolle ja Orimattilan kunta nyk. kaupunki haki sitä yhdessä uudenmaan erityispalveluiden, nyk. Eteva, kanssa kehitysvammatyön käyttöön. Hakalassa on toiminut kehitysmaisten palveluita vuodesta 1983 alkaen eri muodoissaan. Itse olen työskennellyt siellä jo 80-luvulla ja nyt taas 2011 alkaen aluksi yksikön esimiehenä. Nyt vastaan asiakkaiden työtoiminnoista. Olemme yhdessä asukkaiden kanssa selvitelleet jonkin verran tilan historiaa ja oikein hienoa, että törmäsin asiaan täällä. Olisi kyllä hienoa saada lisää tietoa Hakalan menneisyydestä. Järvenpään Harjuviita suunta on tuttu ja sieltä saanut vinkkiä Nurmeksesta. t.Anne Nieminen-Lehto / Orimattila |

SirpaK
| Postitettu Lauantai, 18.Toukokuu, 2019 - klo 19.35: | |
Hei! Onko tämä foorumi vielä käytössä? T.Sirpa, Kuivannon kylän jälkeläisiä (Wink/Nurminen) |

samovaari
| Postitettu Lauantai, 18.Toukokuu, 2019 - klo 19.45: | |
Onhan tämä olemassa vaikka kirjoittajia ei asiallisiin aiheisiin tungokseen saakka olekaan . |

Martti
| Postitettu Perjantai, 24.Toukokuu, 2019 - klo 14.08: | |
Hei SirpaK Foorumi on kyllä käytössä,mutta hiljennyt kyselyjen puutteen takia.Jos tarvit jotain tietoa Wink/Nurminen suvusta uskon, että pystyn auttamaan sinua.Joten ota yhteyttä.Ja jos joku muu haluaa Kuivantolaisia esipolviaan katsastaa niin ei muuta, kun kyselemään |

Martti
| Postitettu Perjantai, 24.Toukokuu, 2019 - klo 14.32: | |
Myös toisen s-postin kautta voi ottaa yhteyttä marttiosiltamaki@gmail.com |

Martti
| Postitettu Tiistai, 04.Kesäkuu, 2019 - klo 10.12: | |
Ei ole SirpaK oosta kuulunut mitään.Winkit ja Nurmiset vartoo täällä yhteydenottoasi |

Sari
| Postitettu Tiistai, 25.Kesäkuu, 2019 - klo 14.47: | |
Etsin tässä tietoa vaaristani Juho Edvard Juhonpoik Palkosesta. Sen verran tiedä, että hänen äitinsä oli Serafia Palkonen ja isänsä Juho Liisanpoika Palkonen s. 5.8.1846 ja Juhon äidin nimi oli Liisa Matintytär Eskola. ymmärtäisin että suku on asunut Orimattilan Kuivannolla. Mahtaneeko kenelläkään olla tietoa tästä Eskolan suvusta, kun olen käsittänyt että ovat asuneet Kuivannolla 1702 alkaen ainakin. Myös mietityttä mistä tuo sukunimi Palkonen on tullut ? Onkohan vain otettu tuo sukunimi? |

Martti
| Postitettu Keskiviikko, 26.Kesäkuu, 2019 - klo 13.04: | |
Hei Sari Laitan alle pätkän esipolvistasi-lisääkin löytyy. PERHE 1 1. Juho Liisanpoika Palkonen, s. 5.8.1846 Orimattila,Kuivanto,Köykkölä. Vanhemmat perheestä 2 avioton ja Liisa Matintytär Tirasela. Puoliso: Serafia,. Lapset: Juho Edvard PERHE 2 i 2. avioton,. Lasten äiti: Liisa Matintytär Tirasela, perheestä 1, s. 23.6.1810 Orimattila,Köykkölä,Eskola. Vanhemmat perheestä 3, 4 Matti Tuomaanpoika Tirasela ja Liisa Yrjöntytär Brusila. Lapset: Maria Sofia, s. 11.6.1838 Orimattila,Kuivanto,Köykkölä Juho, s. 5.8.1846 Orimattila,Kuivanto,Köykkölä. Perhe 1. PERHE 3 äi 3. Matti Tuomaanpoika Tirasela, s. 1779 Orimattila,Köykkölä,Tirasela, k. n.1820 Orimattila,Köykkölä. Vanhemmat Tuomas Matinpoika Tirasela ja Anna Heikintytär Liutula. Puoliso: 13.7.1800 Orimattila Liisa Yrjöntytär Brusila, perheestä 2, 4, s. 1769 Iitti,Muikkula,Brusila, k. 6.12.1827 Orimattila,Köykkölä,Eskola. Vanhemmat Yrjö Antinpoika Brusila ja Maria Matintytär Jurkkola. Lapset: Matti, s. 6.5.1800 Orimattila,Köykkölä,Eskola Liisa, s. 23.6.1810 Orimattila,Köykkölä,Eskola. Perhe 2. PERHE 4 ää 3. Liisa Yrjöntytär Brusila, s. 1769 Iitti,Muikkula,Brusila, k. 6.12.1827 Orimattila,Köykkölä,Eskola. Vanhemmat Yrjö Antinpoika Brusila ja Maria Matintytär Jurkkola. 2. puoliso: 13.7.1800 Orimattila Matti Tuomaanpoika Tirasela, perheestä 3, 2, s. 1779 Orimattila,Köykkölä,Tirasela, k. n.1820 Orimattila,Köykkölä. Vanhemmat Tuomas Matinpoika Tirasela ja Anna Heikintytär Liutula. Lapset: Liisa, s. 23.6.1810 Orimattila,Köykkölä,Eskola. Perhe 2. |

Martti
| Postitettu Torstai, 27.Kesäkuu, 2019 - klo 11.53: | |
Sari Ollaan ainakin 14.toista eri kautta sukua keskenämme |

Sari
| Postitettu Perjantai, 28.Kesäkuu, 2019 - klo 18.01: | |
Omg ja herranjestas.Kiitos. Kyllä tuli tietopaketti suvusta. Onko käsitystä mitä nämä ihmiset ovat tehneet elääkseen? Luulen että sain Matti nämä sähköpostiin mutta tuhosin postin vahingossa joten jos haluat niin laitatko uudestaan tulemaan. |

Martti
| Postitettu Tiistai, 02.Heinäkuu, 2019 - klo 11.04: | |
Sari-laitoin uuden taulukon s-postiisi-Ja jos olet facebookissa niin pidän siellä sivustoa Eerola-Jaakkola suvulle Kuivanteella.Sinäkin kuulut tähän joukkoon.Ja jos joku muukin lukee tämän viestin ja tietää olevansa jälkeläinen yllämainittuun sukuun niin tervetuloa. https://www.facebook.com/groups/EerolaJaakkola/ |

Nimetön
| Postitettu Tiistai, 29.Lokakuu, 2019 - klo 20.32: | |
Kuuluiko Varjola Tiraselan sukuun? |

MS
| Postitettu Perjantai, 08.Marraskuu, 2019 - klo 12.39: | |
Varjolan esipolvet menee Tiraselan kautta Eerola-Jaakkoloihin |

Asta Rosenström Fortelius
| Postitettu Perjantai, 24.Heinäkuu, 2020 - klo 18.45: | |
Hei, minua kiinnostaisi kovasti tietää Wink-suvusta. Äidinäidinäidinisäni Fredric Wilhelm Wink ja vaimonsa Anna Procopè ovat asuneet Kuivannon Isokylässä 1800 - luvun puolivälissä. Heidän tyttärensä Wilhelmina avioitui Otto Zimmermanin kanssa ja heidän tyttärensä Sigrid Emilia oli minun äidinäitini. Tietääkö joku vielä missä Winkit asuivat, olisi tosi mukava käydä paikalla! |

| Postitettu Lauantai, 25.Heinäkuu, 2020 - klo 09.43: | |
Nyt täytyy korjata, hyppäsin yli yhden sukupolven ja sekoitin puolisoita :-) Wilhelmina Winkin puoliso oli Abel Davidsson, tiettävästi Myrskylän viimeinen tervanpolttaja (1850 - 1943). Heidän tyttärensä Emilia oli se joka avioitui Otto Zimmermanin kanssa. Mutta edelleen siis, jos joku tietää Wink- suvusta lisää ja tarkemmin mistä he tulivat ja missä he aikoinaan asuivat, olisin hyvin kiinnostunut. |

jv
| Postitettu Lauantai, 25.Heinäkuu, 2020 - klo 13.04: | |
Asian vierestä, onko tämä Davidsson sukuun liittyvä? https://www.kuivanto.fi/kuivanto/galleria/wanhat/tn/Ajokortt i.jpg.html |

Martti S
| Postitettu Tiistai, 28.Heinäkuu, 2020 - klo 07.49: | |
Kyllä on Juhani.Hän on äitini isä eli vaarini ja sinun äitisi Amanda mummon veli. Eli meille molemmille lähisukua. Minulla on alkuperäinen ajokortti hyvässä tallessa. |

Martti S
| Postitettu Tiistai, 28.Heinäkuu, 2020 - klo 08.16: | |
Asta Rosenström Fortelius Hei Asta. Näin alkuun että mulla on vähän tietoa myös Winkeistä ja olemme monen sukupolven takaa sukulaisia kuten suurin osa Kuivantolaisista esimerkiksi Juhani joka pyörittää tätä listaa on seitsemäs serkkusi.Olet myös fb ssäkin ja minä pidän siellä mm allaolevaa sukusivustoa johon sinäkin kuulut, että jos kiinnostaa niin sinne voi liittyä. Laitan myös pienen kaavion sähköpostiisi https://www.facebook.com/groups/EerolaJaakkola/ |

Martti S
| Postitettu Tiistai, 28.Heinäkuu, 2020 - klo 12.05: | |
Asta Rosenström Fortelius Moi taas katselin vähän noita tietoja ja huomasin, että laulaja "tuomari Nurmio"on äitisi kolmas eli sokeriserkku. |

| Postitettu Keskiviikko, 29.Heinäkuu, 2020 - klo 10.28: | |
Kiitos Martti, olen aina fanittanut Tuomari Nurmiota :-D Käyn katsomassa Fb-sivustoa ja jatketaan keskustelua sähköpostitse! |

Marja-Leena H
| Postitettu Lauantai, 04.Syyskuu, 2021 - klo 19.12: | |
Hei, tutkin mieheni sukua Kuivannolla ja Artjärvellä. Vanhin tieto isoisän puolelta on: Simon Christersson s. 1659 Orimattila, Kaitala, Ristola. Lapsista Matti Simonpoika -> Juho Matinpoika 1974 Heinämaa Eskola-> Matti Juhonpoika s. 1785, Heinämaa Hytäri -> useita lapsia,joista osa sukunimellä Serenius ja osalla Humalisto. Isoäiti oli kotoisin Artjärveltä Carl Gustaf Jagobsson s. 1822 ja äiti Maria Simonsdotter Korkiaoja s. 1825. He olivat kotoisin Ratulasta ja Korkeaojalta. olisiko näistä suvuista jotain lisätietoja |

msilta@dnainternet.net
| Postitettu Perjantai, 17.Syyskuu, 2021 - klo 11.39: | |
Marja-Leena Tarkkaile s-postiasi |

Marja-Leena H
| Postitettu Sunnuntai, 19.Syyskuu, 2021 - klo 11.36: | |
Tuhannet kiitokset Martille tietopaketista! |

esa.yrjola@kolumbus.fi
| Postitettu Maanantai, 04.Huhtikuu, 2022 - klo 19.16: | |
Hei, Lahden seudun sukututkijat tekee isäntäluetteloita Päijät-Hämeen kylien taloista. Orimattilaan on perustettu oma ryhmä jossa tällä hetkellä 14-jäsentä. Vetäjänä Leo Laakko leo.laakko@mail.com. Itse olen ryhmässä ainoa joka tutkii Kuivannon Suurkylää. Olen tutkinut kirkonkirjoista Iso- ja Vähä-Erolan sekä Riihelän isännät ja emännät kirkonkirjojen alusta 1900-lukujen alkuun. Onko sinulla tietoa ko.taloista, niiden jaoista ym. Jos haluat antaa tietojasi niin voit olla yhteydessä sähköpostilla esa.yrjola@kolumbus.fi Isoisäni äiti on kotoisin Vähä Erolasta, Eva Petterin tytär s.17.9.1838. Projektin tarkoitus on kartoittaa kaikki alueen tilat joten se kestää vuosia. Jos sinulla on tietoa alueen tilojen isännistä ja historiasta niin voit olla yhteydessä allekirjoittaneeseen tai Leo Laakkoon. Kaikki ovat myös tervetulleita ryhmään mukaan, olemme kokoontuneet kaksi kertaa Orimattilassa, seuraava tapaaminen on toukukuun lopulla, päivä ilmoitetaan myöhemmin. Terveisin Esa Yrjölä |
|