Tekijä |
Viesti |
käyttäjä tunnus
| Postitettu Perjantai, 03.Syyskuu, 2010 - klo 08.58: | |
On vaan tullut mieleen tuota rallia seuratessa että onhan tuo 40km/h koulun kohdalla aivan naurettavaa pelleilyä, jos kymmenestä ajoneuvosta 3 sitä noudattaa, ja niistäkin 2 on traktoreita ja yksi mopo. Kävi eilen iltapäivällä sillainen tapaus että Nastolasta kylälle päin tultaessa tuossa 60km/h alueella joku ääliö pyyhälsi moottoripyörällään ohi. No, eipä tuo mitään minulle, tappakoot vaan itsensä, hyvä niin. Mutta kun seuraavan mutkan takaa löytyi nuori tyttö polkupyörällään pientareelta itkemästä, oli pelästynyt ohiajavaa moottoripyörää ja kaatunut ojaan. Onneksi ei tytön mukaan ollut tullut kuin vähän naarmuja ja tietenkin oli pelästynyt, mutta pystyi jatkamaan matkaansa. Niin pistää vähän miettimään, että eikö olisi se ja sama sitten että olisi rajoitus vaikka 100km/h, ettei tarvitsisi kateellisten turhan kauaa ihailla Vuoden Kylää autojensa ikkunoista? |
Nimetön
| Postitettu Tiistai, 07.Syyskuu, 2010 - klo 17.53: | |
Kyllä se vaan niin on,että tällä määrällä ja tämän laatuisella raskaalla liikenteellä,joka täällä Kuivannolla kulkee (ainakin täällä keskustan puolella) pitäisi Kuivannontie luokitella turvattomien teiden listaan. Sen perusteella teiden reunaa pitäisi täällä leventää niin, että kävelijät ja pyöräilijät voisivat turvallisesti kulkea pelkäämättä. Täällähän on paljon vaarallisempaa kulkea kuin kaupungissa. On tukkirekkoja, maitoautoja, kuorma-autoja,traktoreita,paketti-,henkilöautoja, ym. Ja nopeusrajoituksia ei noudateta 80 % tapauksissa ollenkaan (mitä itse olen seurannut, kun ajaessani 60 km/h, niin läpeensä joku Hermopää ohittaa mopollaan,autollaan.Lisäksi rekka-autojen osuus talomme ohi menevästä liikenteestä on todella huima,arvelisin n. 30%. Siinä olisi paikallisille valtuutetuille asia aloitteeksi;tieturvallisuus kunniaan.Ja maalla kun ollaan, täällä asuu lapsiperheitä muuallakin, kuin vain Kuivannon keskustassa. Turvataan kulku heillekin. |
autoilija
| Postitettu Tiistai, 07.Syyskuu, 2010 - klo 18.35: | |
Eikös aloitteita voi tehdä ihan kuntalainenkin ja käsittely etenee kuten muutkin aloitteet.Yhteyttä voi ottaa myös tiepiiriin,he kuuntelevat mielellään palautetta. Ei vaan taida olla rahaa,kuten kävi Orimattilasta Artjärvelle päin tulevan tiealoitteen kanssa.Siinä myös todella vaarallinen tieosuus ihan jokaiselle tienkäyttäjälle. |
|