Aloite kudontapiirin tilajärjestelyi... Kirjaudu ulos | KUIVANTO foorumin alueet: | Haku
Moderaattorit | Muokkaa profiilia

Kuivanto-foorumi » Arkistoidut vanhat viestit » Aloite kudontapiirin tilajärjestelyistä « Edellinen Seuraava »

Tekijä Viesti
Top of pagePrevious messageNext messageBottom of page Link to this message

PJ
Postitettu Keskiviikko, 21.Huhtikuu, 2010 - klo 20.48:   

ALOITE KUIVANNON KUDONTAPIIRIN TILAJÄRJESTELYISTÄ

Etelä-Suomen Sanomissa oli tänään (19.4.2010) kirjoitus Kuivannon kudontapiistä. Kirjoituksessa annettiin ymmärtää, että remontin jälkeen ei kudontapiirille löytyisi enää tiloja koululta, vaan heidän tulisi itse etsiä korvaavat tilat.

Kuivannon koulun remontin yhteydessä olisi mielestäni tarkoituksenmukaista ja järkevää tehdä myös ne pakolliset korjaukset, joita kellarikerroksen tila edellyttää. Toisena vaihtoehtona on uusien tilojen saneeraaminen Wellamo-opiston käyttöön esim. vanhoista terveydenhoitajan tiloista. Tilaa koululla on, jos ne vaan halutaan antaa kuivantolaisten käyttöön.

Esitänkin, että toteutettavan remontin yhteydessä ei ohiteta Kuivannolla 30 vuotta toiminutta kudontaharrastusta, vaan tilat tullaan osoittamaan heille heti remontin valmistuttua.

Kuivantolaisille: ”Kun ei ole noita suhteita” pysäytti. Itse en ole saanut ainoatakaan yhteydenottoa kudontaa harrastavilta ihmisiltä, joten on epäoikeudenmukaista väittää, että vain suhteilla voisi asioihin vaikuttaa. Tarttukaa rohkeasti puhelimiin ja ”haastakaa” meidät kylän valtuutetut, sillä kaikilla meillä on yhteinen päämäärä: hyvinvoiva kuivantolainen.

Kuivannolla 19.4.2010

Pia Jäämaa
pia.jaamaa@gmail.com
050 - 5912347

vesipolvi
Postitettu Perjantai, 23.Huhtikuu, 2010 - klo 21.52:   

Kellaritilojen mikrobiongelma olisi korjattavissa kosteuseristystä parantamalla. Samalla voisi siirtää koulun vieressä olevan kerrostalon viemäri niin, että se ei enään menisi koulurakennuksen alta. Olisi mahdollista rakentaa myös radoninpoisto kanavat samalla kertaa. Näin olisi mahdollista päästä kolmesta harmista kerralla, se tulisi varmaan liian halvaksi, nehän kannattaa tehdä myöhemmin kaikki erikseen.

yllättynyt
Postitettu Perjantai, 23.Huhtikuu, 2010 - klo 22.04:   

Onko siellä edes mitään muuta ongelmaa kuin päättäjien asenneongelma?

Vitsikö?
Postitettu Sunnuntai, 25.Huhtikuu, 2010 - klo 13.33:   

Radon saadaan hallintaan ilmastoinnin avulla,toisin kuin mikrobit,se ongelma vain pahenee. Rahahan se varmaan näyttelee tässäkin isoa osaa. Rakennnus-ja remonttifirmat tietävät, että tuon tyyppisistä töistä on helppo vetää liksaa.Ensin vedetään tarjouskisassa hinta alas, että saadaan äijille töitä ja sitten,voi voi...tuleekin yllätysmenoja ja ei kuin kaupunki myöntämään lisämääraha kun ei ole muuta vaihtoehtoa. Eikö näin aikanaan tapahtunut Olan uimahallin rempassakin.Ettei vaan kävisi vielä täälläkin...

yllättynyt
Postitettu Sunnuntai, 25.Huhtikuu, 2010 - klo 14.17:   

Niin siis onko siellä oikeasti jokin jo aikaisemmin havaittu kosteusongelma? Silloin kun itse olen ao. tilassa käynyt (30 v sitten) niin vaikutti erittäin kuivalta paikalta. Luulisi kutojien jo havainneen jotain ?

Isä Mitro
Postitettu Sunnuntai, 25.Huhtikuu, 2010 - klo 16.14:   

No sen täytyy olla TODELLA kuiva paikka! Olen siitä varma..

Nimetön
Postitettu Maanantai, 03.Toukokuu, 2010 - klo 15.50:   

Selvittäkää ensin kuinka paljon niitä kutojia edes on! Mä olen kuullut, että joka kerta kun kudonnat alkaa, niin porukkaa ei meinaa löytyä edes tarpeeksi. Eiköhän sitä ole oltu lopettamassa jo monta kertaa siitä syystä...

Lisää viestisi tähän
Lisää:
Käyttäjätunnus: Vinkki:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Postita "Anonyymina"
Mahdollista HTML koodi tässä viestissä
Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide:

KUIVANTO foorumin alueet: | Tämä päivä | Tämä viikko | Hakemistopuu | Haku | Apua/Ohjeet | Ohjelman tekijät Hallinto