Koneurakointia Kirjaudu ulos | KUIVANTO foorumin alueet: | Haku
Moderaattorit | Muokkaa profiilia

Kuivanto-foorumi » Arkistoidut vanhat viestit » Koneurakointia « Edellinen Seuraava »

Tekijä Viesti
Top of pagePrevious messageNext messageBottom of page Link to this message

Hitekki
Postitettu Maanantai, 05.Tammikuu, 2009 - klo 22.07:   

Minkäköhän sorttiselle koneurakoinnille tällä kylällä tai lähiseudulla olisi tarvetta. Varaahan olisi valita, mutta tarjonnan olisi vastattava kysyntää. Olisiko esimerkiksi suorakylvöurakoitsijalle töitä? Entäpä paalaus- ja niittomurskausurakoitsijalle?
Sitähän tässä tarjotaan, mitä asiakkaat haluavat.

pienviljelijä
Postitettu Tiistai, 06.Tammikuu, 2009 - klo 10.24:   

Kuivauspuolella on ainakin monena syksynä ruuhkaa.. rahtipuinnillekin saattaa olla joskus tilausta jos siitä tykkää.

Suorakylvöä ei - kummallista kyllä - kovin moni ole uskaltanut vielä kokeilla. Edes urakoitsijan avustuksella.

Isompia karjatilojakaan ei lähistöllä enää kauhean montaa ole, varsinkaan sellaisia jolla oma konetju ei olisi jo iskussa?
Jos pitää vähän laajempaa reviiriä, niin sitten tilanne on ehkä paremnpi.

EVITA
Postitettu Maanantai, 23.Maaliskuu, 2009 - klo 13.01:   

Rehuraision lanseeraamien terveusvaikutteisten elintarvikkeiden, lähinnä kananmunien ja sianlihan markkinoille tulon vuoksi Elintarvikeviraabelipelle antaa uusia ukaaseja ja määräyksiä. Kanamunan kuorien ulkopuolen mahdollisesti sisältämän salmonellan vuoksi tulevana pääsiäisenä kananmunankuoria saa maalata tai värittää vain sisäpuolelta. Jokaiselle kanalle on kiinnitettävä molempiin korviin direktiivin mukainen korvamerkki. Kananmuniin tulee merkitä sen munineen kanan syntymätunnistetiedot, 22-numeroinen lukusarja ja toiselle puolelle Åckso samma på Svenska.

Mr Bean
Postitettu Maanantai, 23.Maaliskuu, 2009 - klo 21.43:   

Noita terveysvaikutteisiahan pitäisi markkinoida tehokkaina laihdutusvalmisteina - tuplahintaan.

CASE
Postitettu Perjantai, 05.Kesäkuu, 2009 - klo 17.22:   

Nyt löytyy kylältä oikea suorakylvökone ja voimme tehdä myös urakointia jos on tarvetta ja kysyntää

tumemies
Postitettu Lauantai, 06.Kesäkuu, 2009 - klo 11.40:   

Millainen kone löytyy?
Itse olen harkinnut Novaa. Semeatoakin olen ihmetellyt...

Vaan kaipaisi tuo viljan hinta pientä korjausta että kannattaisi mitään investoida.

tumemies
Postitettu Maanantai, 27.Heinäkuu, 2009 - klo 10.01:   

Onko kellään tuosta Semeatosta perusteltua näkökulmaa? Siinä näyttäisi olevan paljon hyvää, mutta varmasti vastaavasti jotain huonoakin.

jv
Postitettu Torstai, 30.Heinäkuu, 2009 - klo 13.07:   

Mun suorakylvöinnostukseni sai vähän jäitä hattuun. Edellisvuoden jäämävilja saattaa olla oikea ongelma, ainakin sellaisessa pellossa joka on kevytmuokattu keväällä.

Mallasohra-kaura-seos ei ole ihan sitä mitä halusin :-/

Pitihän mun tuo tietää, mutta jotenkin ei vaan tullut keväällä ajateltua h-hetkellä.

kmku
Postitettu Perjantai, 09.Heinäkuu, 2010 - klo 20.49:   

Olen ajatellut investoida uuteen tehokkaaseen puimuriin, jos vain rahtiajoa löytyy tarpeeksi. Sen vuoksi kysynkin, että löytyykö Kuivannolta tai lähialueilta rahtipuinnista kiinnostuneita isäntiä??

lhp
Postitettu Perjantai, 09.Heinäkuu, 2010 - klo 22.28:   

Kiinnostuksen määrä riippuu varmaan melko suoraan urakointihinnasta.
Ja siitä, pysyvätkö hukkakaurat siellä missä niitä nytkin kasvaa.
Puhdistaminen on aika suuritöinen juttu...varsinkin isomman luokan koneesa :-/

Lisää viestisi tähän
Lisää:
Käyttäjätunnus: Vinkki:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Postita "Anonyymina"
Mahdollista HTML koodi tässä viestissä
Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide:

KUIVANTO foorumin alueet: | Tämä päivä | Tämä viikko | Hakemistopuu | Haku | Apua/Ohjeet | Ohjelman tekijät Hallinto